Alla inlägg under mars 2010

Av mizzsunshine - 29 mars 2010 17:54

Lillis ligger här i sin säng och sover, tror jag. Pappa ligger i sin säng och sover och säkert så ligger hunden där brevid och sover ;)

Ett sovande hus helt enkelt, förutom nu då att jag är vaken..

Nog skulle de va härligt att sova själv också en stund *gäsp*

Av mizzsunshine - 27 mars 2010 19:31

Sitter här och har tråkigt bara. Suck!

Tanken var att vi skulle se film efter maten, vi hade som till och med svårt att välja film eftersom vi kom på ett par st vi ville se Men MJAU!!

Tydligen fanns de nå bättre å göra.. lr nått..


Jag är less!!

Av mizzsunshine - 26 mars 2010 17:41

Lite har hänt sedan sist, bra och mindre bra saker. Av mitt förra inlägg så kan man ju konstatera att det inte var en vidare bra dag..


Kvällen blev inte mycket bättre faktiskt.. Var tvungen åka in på akuten och det hade jag gärna hoppat över. Satt i godan ro och åt äpple, kände att jag tog en kanske lite för stor bit, svalde ner det och sedan gjorde det jätte ont att svälja, gick nästan inte alls pga smärtan. Jag trodde då att en bit äpple hade fastnat i halsen och fick mer eller mindre panik. Försöke svälja, hosta spy. Vad som helst bara de gick över. Ringde i paniken till mamma som sa att jag skulle ringa akuten och fråga vad jag skulle göra. Där tyckte dom att jag skulle komma in så ringde upp mamma igen som kom och hämtade mig. Väl där så var dom nära på att skicka mig till sunderbyn för att dom har tydligen bättre redskap för att ta ut nått som sitter fast.. Läkarn ringde å prata med dom och kom fram till att dom skulle he mig på röntgen först och se vad dom bilderna visade. Det var iallfall inga främmande föremål i min hals och då kunde jag då inte heller förstå varför i helvete det gjorde så förbannat ont. Läkarn förklarade då att äppelbiten hade rispat slemhinnan på väg ner och det är därför det gör ont.. Skönt att veta det iallfall. Paniken släppte, jag for hem och surrade i tele ett tag innan jag insåg att klockan var kring 01 och jag skulle upp kl 6. Huva.


Onsdag morgon försov jag mig såklart.. Hörde aldrig ens att klockan ringde, vaknade av mig själv 7:20, så det blev att kasta sig i duschen och sen göra det bästa av situationen tills mamma skulle hämta mig 7:45, skulle vara hos tandläkarn snett efter 8 så det blev lite tajt om tid.


Efter besöket hos tandläkarn gjorde jag och mamma lite andra ärenden sen åkte vi hem till mig och packade mina grejer och katterna sen bar det av till Abborträsk.


Vi åkte in till sammhället och hälsade på Diana ett tag innan vi åkte tillbaka hem till mamma och färgade mitt hår sen var som onsdagen slut.


På torsdagen åkte vi tillbaka till Diana och sedan han jag träffa broder en sväng också innan pappa och Lillis några timmar senare hämtade mig och vi åkte till Renvallen.  Vad gjorde vi på kvällen?, inte så mycke tror jag. :) Deeptalk tills vi tillslut somnade i guess.. xD


Idag fredag, så for jag och pappa till Jämtland och städade övervåningen och gick en liten liten promenad, tillbaka till renvallen och sedan åkte jag och Ingrid till samhället och handlade godis och hyrde film.


Har ätit Goo mat idag. Ohj så gott det var. Något som pappa kallade "snabb-mat" och jag tyckte det var "lyx-mat" :)


Sådär, det är väl ungefär det som har skett sen i tisdags.


Ikväll ska vi se filmen vi hyrde. "Allt för min syster". Den är bra. Jag och jenny såg den när jag var i kiruna :)



Av mizzsunshine - 23 mars 2010 15:37

Ibland, precis som nu undrar jag vad jag egentligen har i pite att göra. Funderar och funderar och för tillfället kommer jag inte på nån bra anledning överhuvetaget..


Tårarna faller sakta men säkert, det gör ont, så ont. Saknar Mormor och Farmor så otroligt mycket.. Livet känns orättvist..


Allmänt en sån där dag man hade kunnat skippa helt och hållet.

Högerklick/delete/bort!! Såja nu blev de bättre.

Av mizzsunshine - 21 mars 2010 19:09

 


Dumbo, min grabb! :) Så otroligt egen på sitt lilla vis, tar nästan varje chans han har att smita, dock hinner han oftast inte så långt. En riktig gosig varelse är han. Varenda gång jag har varit borta och kommer hem så ska han mysa och om jag inte tar mig tid att mysa med honom så ger han inte upp. Han SKA ha sin gos, sen är han som nöjd :) Han är som med överallt, ska helst vara mellan barken å ven. Alltid.  Sover ofta på kuddarna om natten och han bryr sig inte det minsta om han är ivägen eller ej.. :) Love <3 

Av mizzsunshine - 21 mars 2010 18:59

     


Min Vackerflicka, utan tvekan. Helt enkelt underbar! Så mycke kärlek hon ger. Hon är oftast inte den som kommer för nära eller för allt för mycke dumheter. Det är så mysigt, hon har börjat ligga brevid mig i sängen och hon sticker inte längre så fort man rör på sig. :) Man får också hålla i henne längre och längre innan hon stretar och vill gå iväg. Hon vågar ta mer plats och komma närmare hela tiden.  Love!! <3

Av mizzsunshine - 19 mars 2010 19:34

Har verkligen inte orkat eller haft tid att blogga dom senaste dagarna så det är väl dags att uppdatera lite snabbt såhär bara innan energin tar helt slut!


Jenny har varit hos mig i veckan, vi har pendlat mellan piteå - sunderbyn tisdag, torsdag och så idag då. Till sunderbyn, Upp ner upp ner upp ner, tillbaka till piteå, fastna i bilkö och så en till sak som inte kommer att nämnas i min blogg, sova, sunderbyn, upp ner upp ner upp ner :)

Oj så skönt att allting gick bra!


Är så otrooligt trött, ska bli underbart härligt att sova ut en stund imorgon. Men bara för det så lär jag ju vakna tidigt som stryk. Brukar ha en förmåga att bli så, egentligen ska man bara hålla tyst :)


Ska slå igång nå musik, diska undan och sedan gå ner och kolla om de finns ledig tvätttid imorgon, trots att tröttheten tagit överhand sedan jag hade tid att slappna av när jag väl kom hem ikväll.. SEN ska jag bädda ner mig i soffan och se Butterfly effect 2. Efter det är det troligtvis gonatt!!







Av mizzsunshine - 16 mars 2010 21:34

Fick papprena till praktiken som jag ska få göra idag, äntligen!. Det börjar röra på sig och det känns så bra!!


Jenny och Mami kom till piteå idag, skulle lämna hunden och sen vidare till sunderbyn. Det blev helt plötsligt så att jag följde med dit. Jag och Jenny kom hem till mig för ett tag sen, har hunnit äta middag och nu ser vi tv.


Sen blire väl å sova antar jag. Upp tidigt imorgon, ta emot mimmi som ska vara här under dagen imorgon.. 


Mami, du fixar de här!!. KRAM

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards