Alla inlägg under maj 2015

Av mizzsunshine - 25 maj 2015 14:22

Startade Mogges dator för att kika lite recept och eventuellt skriva ut lite, hittade endel men blev inte riktigt som jag tänkte vid att skriva ut. Får ordna till det lite senare. Medans jag ändå sitter här passar jag på att lyssna på musik och bara skriva här.


Såhär efter arbetshelgen känner jag mer väldigt härjad och överkörd av någonting stort!

Helt otroligt att jag känner mig värre idag, än igårkväll. Sovit som en sten och det var amazing att somna om imorse efter att mogge hade åkt mot jobbet, gosa till hans täcke och bara må! Lycka :)


När jag äntligen vaknade till ett par timmar senare så känner jag hur ont jag har överallt! i vänstra foten,  i högra fotleden, i benet, i armarna, i ryggen. för att inte tala om vilken mega huvudvärk! Usch!! Kände inte alls för att klia upp men de måste man ju tillslut göra hur som helst. trist nog.


Kaffe och tidningen i lurgn och ro .. Handla lite inför bakning som jag inte ides göra idag, får kanske bli då imorgon istället. dåå skulle jag ändå få storfrämmen :P Min mamma skulle komma hit över dagen medans Thomas är på andra äventyr. 


Nu i eftermiddag när Mogge slutar så ska vi åka till luleå och göra storheden :P 


Har en sån otrolig harmoni i kroppen just nu, avslappnad, lugn, megatrött förvisso!, lycklig över småsaker i den övrigt normala vardagen .. "It is the little things that makes the big things" - Lucas - One three hill .. Eller hur de då var han sa, kommer inte riktigt ihåg. Kommer du ihåg Lillis? :P


Åh så trött!!  ska snart åka iväg och hämta upp underbaringen min .. Puss



Av mizzsunshine - 20 maj 2015 22:29

Besiktning imorse, pärlen gick igenom, med bara en bra att veta notering. Den ska vi nog fixa till imorgon.

Igår åkte vi till breviksberget med all fällda träd. Tre svängar, men de gick fort. :)

Jag har städat huset, tvättat och donat idag, sen kom de storfrämmen.. Besök av Åsa och pappa. Pappa hade röntgen tid kl 20. Så dom hälsade på oss innan :) åkte till stan å kika en del. Kom hem, mogge åkte iväg till breviksberget med alla sopsäckar med löv/gräs. Puh! Nu är de mesta sånt borta iallafall.

Bra kväll, imorgon också ledigt sen slit hela helgen :)

Av mizzsunshine - 18 maj 2015 22:27

Fick leverans av driv axel idag. Hade fått Hjullager och lite smått och gott förra veckan.

Så nu ikväll har Mogge och Thomas meka i pärlen så nu är han frisk och hemma!

Lycka! :D

Puss!

Av mizzsunshine - 12 maj 2015 20:45

Åh min bil är sjukis! Allt på en gång. Drivknut bytt, lager beställt, fjädringmojäng beställt, komplett drivaxel beställt.. you name it! 
Hoppas att pärlen får bli frisk snart! Besiktning till veckan - fail! 

Av mizzsunshine - 12 maj 2015 12:24

Tog en ordentlig sovmorgon. Vilket nog var behövligt. Vaknar iallafall upp till trist och grått väder ute. Men det gör abaolut ingenting.

Hemma från jobbet igår och idag med världens smärta i nacke!
Lite bättre idag så ska väl jobba imorgon är tanken!

Har just druckit upp kaffet och läst tidningen. Sitter kvar med tända ljus iköket även om det egentligen är alldeles för ljust ute.

Vi har börjat om att äta mat igen, fast jag shakar ändå 1-2 ggr om dagen och äter en måltid. Känns bra! Det var helt enkelt på tiden att få äta lite iallafall.

Nu är det bara se till att de man äter hålls till en okej portion och att inte börja om med kvällsfika. Ja nån gång om man är hungrig på riktigt men inte varje kväll, bara för att. Som det var förut.

Ska ta å göra nå nytta nu, starta en tvättmaskin och lägga mig i soffan på värmedyna :)



Av mizzsunshine - 5 maj 2015 22:46

Har gått in i vecka nr 6 med ren kur. Har blivit en del fusk men känns helt okej.

Vi pratade idag om att köra månaden ut sen börja mata in nån måltid då och då igen. Känns ock helt okej. Har börjat tappa fokus men måste få nu bita ihop för att komma tillbaka i bana igen.

Det är inte roligt att vikten står stillal eller t.o.m går lite + när mensen är.

bit ihop nu!

Puss på er.

Av mizzsunshine - 1 maj 2015 12:19

En betydligt lättare dag idag, ett leende lyckas till och med smyga sig fram :)

Trots sömn på fel timmar om dygnet så är jag inte direkt trött, ännu.

Ska strax ta och starta igång arbetshelgen. Åh vad jag ska må när jag kommer hem på söndag kväll och känns lugnet när så många andra känner söndagsångest.
Ännu bättre kommer jag må på måndag morgon när jag får sova länge och Mogge åker iväg tiidigt:)

Puss på fredag.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards