Alla inlägg under januari 2016

Av mizzsunshine - 31 januari 2016 22:38

Visst borde det vara dag 12 nu?
Dagarna går som ihop i varandra här, just nu.

Det positiva är att imorgon är det måndag igen och då kommer Mogge hit på morgonen sedan hoppas jag att alla Tovas prover är bra till ronden och vi får beskedet att vi får åka hem. :D

Underbart!!

Sitter just nu och håller i en vaken Tova som väntar på kvällsmaten. Hoppas det blir en lugn natt och att jag faktiskt kan sova fastän hon inte är kopplad till larmet.

Hade tänkt buda på en bild av mig men satt i så konstigt ljus så det får jag ta nån annan gång. :)

Puss på er.

Av mizzsunshine - 30 januari 2016 23:10

Dagarna går och vi med dem..

Idag har Mogge varit här i stort sett hela dagen, vi dealade så, så att han får vara hemma å spela imorgon :) för att sen komma tillbaka hit till oss på måndagmorgon :)

Det har varit en bra dag, faktiskt inte alls känns mig ledsen någonting. Det är ju bra! Så mysigt att få tillbringa lite tid med båda mina älsklingar en stund. Och eftersom Tova är så snäll och mest bara sover, så hann jag slumra till i Mogges armar en stund. Å lycka! :)

Jag hann med en promenad runt sjukhuset, på utsidan. I sol och plusgrader. Det är jag inte bortskämd med alls nu för tiden. Ta vara på tiden ni får vara utomhus. Det är bra för själen.

Mina älsklingar <3

Av mizzsunshine - 29 januari 2016 19:31

Positiva besked idag, vi ska under helgen trappa ut på andnings larmet under helgen. Hon ska vara utan på dagarna från och med idag. Ha larmet fredag och lördag natt sen vara utan även söndag natt.. på måndag morgon ska de tas endel prover och om dom är bra - då får vi åka hem :) Sweet !!

Pratade med mogge lite tidigare, han ska försöka ordna så han kan vara här på måndag, känns tryggt och bra.

Imorgon ska vi få HLR utbildning på bebisar. Det är något som alla föräldrar får. Mogge ska även få sond delegering. :)

Mogge ska ta med sig bilbarnstolen och själva barnvagnsdelen så att personalen här får se till att Tova sitter bra den.

Det bästa av allt, han ska vara här större delen av dagen (hoppas att han inte får nån utryckning i jobbet, eftersom han har jouren)

Idag känns allt allmänt bättre, inte alls ledsen eller nere. Ännu iallafall ..

Puss på fredag ?

Av mizzsunshine - 26 januari 2016 22:48

Det har varit en lång dag igen. Både bra och mindre bra. Det är som att dagen i sig går bra men när kvällen närmar sig kommer tårarna. Usch! Det är verkligen jobbigt att vara här ensam. :(

Pratade med en ur personalen ikväll ang vad dom tänker ang hemgång. Och händer det inget oförutsett så siktar vi på fredag. Det känsla bra. Hoppas att Tova mår tillräckligt bra då!! :)

Tova började morgonen med att raket bajsat på både mig och en ur personalen. Hihi. Sen ryckte hon ut sond slangen ur näsan.

Vid måltiden efteråt så byttes sondslang en o jissenes vilket hjärtskärande skrik hon gav ifrån sig

Dom har sänkt temperaturen på madrassen och det verkar som hon behåller sin kroppstempratur ändå :)

Imorgon ska vi testa mata med nappflaska, får se vad damen tycker om det

Hon har inte larmat, på hela dagen igår, natten till idag och inte heller något idag tumme upp till henne :)

Satt och tittade på henne här tidigare idag. Tänk att denna lilla krabat är en vecka gammal nu. Vårat mirakel <3

Av mizzsunshine - 25 januari 2016 19:12

Dagarna går och jag med dem.

Igår kväll bröt jag ihop litegrann. Det är väldigt jobbigt att vara här ensam (även om personalen är guld värda, stöttar och hjälper) men dom är inte Mogge. Önskar att han kunde vara här. <3

Imorse fick jag (vi) ett glädjande ljus i den mörka tunneln. Om fröken inte behöver sola mera och hon sköter andningen och slutar busa så kommer vi kanske, kanske att få åka hem i slutet på veckan. Om det menas fredag eller söndag det vet inte jag ..

Dom har tagit ett sol prov idag och hon behöver inte sola lät det som. :) Dom håller på att höja matmängden och hennes mage verkar klara av det hittills. Är nu uppe i 50 ml. Dom började på 30ml kvällen hon föddes. Dom har även börjat ge D-droppar, och berikning plus att dom ska börja fasa in permatur- ersättning. Det tar ca 3 dagar enligt de mallar som finns.

Så när det är klart, såvida hon sköter sig - får vi åka hem. Äntligen. Jag längtar!!

Då blir det sk hemsjukvård. Vilket innebär att hon får ha kvar sonden, vi får med oss allt vi behöver, sprutor, ersättning, droppar, får låna hem en elektrisk bröstpump (sweet) m.m m.m och så kommer det en ur personalen här hem till oss och kollar så allt fungerar, väger , byter sond 1 gg/v. m.m

Det är endel annat att tänka på också men så länge hon mår så pass bra att vi kan få vara hemma känns allt mycket lättare, även om det kommer vara lite skrämmande också naturligtvis.

Fröken har fått sitt första vecko bad idag. Det gick ganska bra, lite läskigt, men helt okej ändå :)

Av mizzsunshine - 23 januari 2016 15:56

Försökte lägga in ett inlägg och göra så att det är på den 19e. Tova födelsedag. Får ändra det senare när jag har tillgång till dator då det är lättare. Lär ju dröja nån vecka men det får ni leva med.

Inne på Tova fjärde dag, min femte dag imonhus. Börjar vara måttligt less. Fick gå en liten promenad på utsidan sjukhuset tidigare idag. -18 grader men det var riktigt härligt. Omän det vara blev 15 min så betyder det relativt mycket för psyket, man blir ju galen av att bara vara inomhus och se samma väggar.

Tänk att ikväll, är hon fyra hela dagar gammal. Vad tiden egentligen rusar iväg trots att den går otroligt långsamt. :) För varje dag som går är det en dag närmare att vi får komma hem.

Tova mår bra, bara haft en andnings dipp hittills idag. Hon mådde troligtvis så himla gott, sovandes brev bröstet att hon glömde bort detta med djupa andetag.

Hon var lite grinig och otröstlig förut idag, men så fort hon fick ligga i famnen somnade hon nöjd.

Dagarna är långa och ensamma men ack så underbart med mor och dotter tid. Synd att inte Mogge kan vara här eftersom han hemma med förkylning. Vi får försöka klara oss ändå.

Kan tänka mig hur det slitet i hjärtat för honom för att inte han kan vara här och att vi måste vara här. <3

Vi längtar tills den dagen allt är så bra att vi får åka hem. Oh så skönt! Längtar efter att bara få åka härifrån, komma hem, sova i våran säng, ligga i soffan och snussa med Tova. Ååh :( Ställa iordning allt som vi inte hann göra innan eftersom lilla damen hade så brottom.

Jag älskar dig, Min M. Utan dig vet jag inte vad jag skulle ha gjort och hur jag skulle orka stå ut.

<3

Av mizzsunshine - 19 januari 2016 23:45

Kl 20.20 kom hon, våran Tova Nelly Åsa Johansson

Hon hade brottom och skulle absolut komma ut till den här världen


 

Av mizzsunshine - 17 januari 2016 21:32

Borta bra men hemma bäst!

Har haft ett par fina dagar i Arvidsjaur, Thomas D och Diana har fyllt år.
Idag fyller kusin Maja år och Simon år :)

Jävla snörök på väg hem dock, blev omkörd av samma bil två ggr och båda gångerna tog de ca en km att återfå bra sikt igen.

Men det känns riktigt skönt att vara hemma igen. Det är som att den oro man känt lite är ännu mindre hemma..
Trött som få, känns som att det snart är dags för sängen :)


13 år sedan idag mormor somnade in, Saknar!   

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards