Direktlänk till inlägg 24 september 2018

Bvc

Av mizzsunshine - 24 september 2018 20:01

Efter en natt med många vakna timmar så blev det super tokigt med förmiddags vila för lucas när vi hade bvc tid mitt i den tid han normalt brukar äta.

Nåja hur som helst. Tova var super snäll och en fröjd att ha med någonstans idag :)

Hos bvc läkaren gick det bra.
Lucas väger 8015g och mäter 70cm stora killen!

Kan sitta själv, med en hjälpande hand nära ifall han kraschar såklart! Hålla i en leksak och byta till den andra handen, ligga på mage och sträcka på benen gick också bra även om han helst stod på knä. :) lite svårt var det nog att göra allt de där på beställning när man e så as trött som han var.. Lilla go <3

Det funkar superbra att ge han mat/ersättning/gröt ca var 4e timme. Plus amning om han vill däremellan. Vi har inte fått tiderna och sovtiderna riktigt i fas ännu men det kommer kanske någon gång.

Ikväll slocknade han på bara några minuter, tröttgrabben. Tryckte en 210ml flaska här för en stund sedan, borsta tänder och ta på pyjamas och en ny blöja. Rapa på vägen upp, la till sig direkt och nu sover han och klockan har inte ens passerat 20!

Undra om de blir mera vakna timmar nu inatt..

Hoppas inte! Jag behöver sova.
Å inte bara jag utan säkert allihopa.

Men är mamman pigg och glad underlättar det naturligtvis!

Håll alla tummar :)

 
 
Ingen bild

proudmama

24 september 2018 20:55

Hej!

Är relativt ny här på bloggplatsen och trillade in på din blogg då jag läste din rubrik, Bvc. Hörligt att det gick bra för er. Har själv skrivit ett inlägg om BVC.
Min dotter är 6,5mån. så det var kul att läsa om dig då vi vekar ha barn i samma ålder.

Jag kommer med all sannolikhet att kika in här igen!!
Välkommen att kika in hos mig med. proudmama.bloggplatsen.se

mizzsunshine

25 september 2018 20:24

Hej på dig.
Du är mer än välkommen tillbaka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards