Direktlänk till inlägg 16 oktober 2018

7 månader

Av mizzsunshine - 16 oktober 2018 12:57

Jisses vad nu tiden springer helt plötsligt.

Det händer så mycket!

Han vill sova tidigare på kvällen och sover oftast tills det är lagligt att vakna på morgonen 6-7 tiden.. Sover inte alls så mycket under dagen.. Ca 1-2 timmar på fm och oftast 1-1.5 Tim innan middag..

Ålar på rätt snabbt på golvet, mölar över saker som ligger ivägen. Verkar tycka att de här med att krypa inte alls är så brottom att lära sig, även om han står på knä och gungar och tränar ibland. Men som sagt, varför när att åla går likabra?! :)

Vill vara med överallt där storasyster är och med allt hon gör..

Tok springer och glider i gåstolen, här får man passa fotknölarna och hälsenor.. Hujja!

När man sträcker fram armarna åt honom så blir han helgalen och försöker med allt han har att klamra sig fast i en.. Det brukar visa tydligt att han vill komma.. Ev vill han snutta. Det brukar han vilja när han på eget initiativ försöker klamra sig fast på en utan att man sträckt fram armarna själv..

Börjat säga ba, ba, ba,.. Ibland låter det som mamma.. Inget tydligt ännu. Jollrar och testar olika nivåer och ljud..

Sitter stadigt och själv.. Brukar lägga ett fallskydd bakom ifall man själv inte sitter precis bredvid.

Äter typ allt man ger, hela tiden hur mycket som helst! Verkar inte finnas någon botten. Ofta verkar det som att jaha, fick jag inte mer? Okej då.

Å nu är han lite onöjd så ska ge han all uppmärksamhet nu innan vi ska hämta syster.

Puss å kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards