Direktlänk till inlägg 4 november 2018

Förändring!

Av mizzsunshine - 4 november 2018 19:53

Det är dags nu.. Av många anledningar!

Dels, är det dags att vi föräldrar turas om att lägga tova. Hon ska inte bestämma varenda gång och bli ledsen/arg om jag vill följa henne upp. Hon har valt pappa alldeles för länge nu.

Tv tid! Tvn behövde vila idag, sa jag till tova och herregud vilket liv det blev! Fy! Det ska inte behöva bli en sånt liv för att man försöker få henne att göra något annat!

Rutiner, ska följas, hon vet vad som gäller och det vi föräldrar säger ska hon banne mig lyssna på och skrik och tjat om allt möjligt hjälper inte! Hårt mot hårt!

Efter middagen tog jag henne och spelade spel och la pussel tills det var dags för bollibompa.helt okej upplägg tycker jag (och min telefon låg i ett hörn och skämdes för sig själv)..

Telefontid. Jag har sagt det förr, försökt hålla det men sedan fallit tillbaka. Speciellt dagar när jag mår lite dåligt. Orkar lixom inte underhålla barnen själv så är de superlätt att starta tvn iaf åt tova och sedan slökolla telefonen istället.. Riktigt jävla onödigt!

Jag ska verkligen försöka att skärpa till mig ordentligt nu. Telefonen får ligga på laddning eller stå i "telefon lådan". Den tid som barnen är vakna helt enkelt! Gå dit och hämta om man vill ta nån bild på barnen, tvär kolla något etc.. Sen ställa tillbaka den! Sen ska jag få den andra av oss föräldrar att göra samma sak dock inte det lättaste.. Nåja mig själv först!

Nu låter det som att jag är värre än jag är. Jag brukar faktiskt inte kolla jämt utan att jag kan ha den i närheten utan att scrolla å titta hela tiden..

Det behövs en förändring, NU! Av oss båda föräldrar.

Barnen är bara små en enda gång!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mizzsunshine - Fredag 26 jan 19:09

Precis just nu sitter jag i bilen på jobb parkeringen, en stund kvar tills jag börjar arbetshelgen. Känner mig lite .. Jag vet inte vilket ord jag letar.. ensam .. Stod i hallen hemma och var påväg att åka till jobbet. kidsen spelar tsm, mannen sat...

Av mizzsunshine - Tisdag 9 jan 09:47


Städdag igår så jag e lite sliten och jobb ikväll så :) Idag blir det lite lugnare, snabb promenad i blåsten och plusgrader. Ha en bra dag ...

Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 20:02


Av mizzsunshine - Söndag 7 jan 19:57

Imorse hade vi -28. Nu ikväll har vi -4. Det känns bra att kylan har släppt taget, för tillfället iallafall. Ikväll blev det en längre promenad med hunden ...

Av mizzsunshine - Onsdag 3 jan 20:41

Gott slut och god fortsättning på det nya året. Nytt år, nya möjligheter sägs det ju. Ser fram emot de! Såklart svinkallt ute, bara måste nämna det eftersom det är meste bara det man pratar om precis just nu i denna extrema kyla. Bilen kän...

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards