Alla inlägg under oktober 2009

Av mizzsunshine - 8 oktober 2009 15:10

Har egentligen ingenting speciellt att skriva om, därav rubrikbristen.


Att äta fil på morgonen är inte speciellt bra har jag just personligen kommit till instink med, av två anledningar.

1. Jag är laktosallergiskt. Inte så att jag dör av det, vet hur mycket jag tål. Men för det borde man kanske inte äta de varje dag? smart tänkt.

2. Det är ingenting som mättar hela dagen, genom att jag oftast brukar skippa lunchen är det kanske inte det smartaste frukostvalet.

Är huvudet dumt får kroppen lida, så enkelt är det.


Tog bussen till stan tidigare, tänkte att jag kan ju göra ingenting där som jag gör ingenting hemma. men gud så förbannat tråkigt det är att göra ingenting i stan ENSAM. Okej var ju inte ensam i stan, det är man sällan. Men åtminstone var jag inte där med nån som jag kände. Såg int en enda människa som jag faktiskt känner. :P Inte roligt. så jag gjorde bara det jag i grund och botten for dit för sen tog jag bussen hem igen och här är jag.


Direkt när jag hade kommit hem och satt mig i soffan, för att kolla om någon saknat mig på msn (vilket inte nån hade) så river dumbo ner lösbrädan på blomkrukan som står där brevid.. Som ni som läser säkert förstod gick den i tuusen bitar. Inte alls vad jag hade tänkt ägna eftermiddagen åt att städa upp. Så för tillfället är dumbo liten ganska billig! Under hela tiden jag har bott här har den inte ramlat i golvet någon gång fast än dom båda två tjollerna har härjat omkring den så den både har flyttats några cm och vinglat till litegrann. Men den har överlevt. Får börja se mig om efter någonting annat vettigt att ställa i det hörnet, känns gode tomt att det bara är tidningskorgen som står där och egentligen inte fyller någon större funktion än papperssamlare och kattbädd ibland :P dom är inte riktigt kloka nån av dom här två. Fast man blir som man umgås, brukar man inte säga så? :P


jag vill ha snöö!!

Av mizzsunshine - 7 oktober 2009 13:27

Sitter här och kollade lite på tv, lät tankarna vandra och Kom på att min mobil har varit borta i, vad är det nu? sju veckor i måndags?. Jävligt less nu faktiskt. Det känns ändå som att det inte är någon ide att ringa å tjata på the phone house längre. har gjort det ett bra tag nu och det händer likförbannat int nå. Sitter som på nålar och hoppas varje gång jag får sms att det är ett sms som innebär att min telefon är tillbaka. men nej hittils har det då inte varit nå sånt :/ Helvete. Varje gång mobilen ringer sådär helt plötsligt bara så tänds det en låga av hopp om att det ska vara The Phone House som vill ringa å tala om att mobilen är tillbaka istället för att skicka de där smset, eller åtminstone uppdatera om vad som händer med min telefon. :/ Hur länge ska de ta å gå grejerna som behövs för att laga den? När jag prata med dom sist där så sa killen att det skulle komma en leverans med saker till de där stället där den lagas och det möjligtvis kunde vara till min telefon, om det var det så skulle den nog bli klar samma dag. No shit!. Inte hänt något mer sedan dess. less less less. Jag har inte köpt den för att den ska vara inne på service i flera månader. iochförsig bara två månader än så länge men det är ändå åthelvete. Det ska inte ta så länge. När jag lämnade in den så sa dom att dom gjorde en såkallad back-rep och att det inte skulle ta lika länge som förra gången.

 Då tog det ungefär tre veckor. Släng dig i väggen..




Av mizzsunshine - 7 oktober 2009 11:24

Vaknade imorse av ljudet från smattrande regndroppar mot fönsterbläcket. Deprimerande känsla och därmed sov jag mycket längre än planerat, har som nyss ätit frukost och bråkat med tvn, missade nästan halva våra bästa år tack vare att int tvn fungera som den skulle.. Mina planer om promenad eller cykeltur sprack ganska snabbt. Just nu vet ja inte om det regnar men det blåser ganska mycket. Nu har jag tänkt ta itu med lite uppdaterande av mitt CV och lite såna onödiga saker. Inte roligt men det måste tyvär göras.


skriver möjligtvis senare.

Av mizzsunshine - 6 oktober 2009 18:59

Hade som snuddat vid tanken på att göra ett ryck nu snabbt och sen gå och lägga mig. Tittade på klockan och insåg att det var åthelvete för tidigt för att göra en tidig kväll. fan å.

Promenaden tidigare idag gjorde nog susen skulle ja tro.


På torsdag är planen att jag och Anna ska följas å simma. Ska blir kul å se hur det går. Har ju inte provat vara i vattnet på länge och absolut inte sedan jag gjorde illa mig i foten. Spännande..


Igår spillde jag juice på en av filtarna jag har i soffan. måste tvätta den nån dag så den inte ligger i tvättkorgen och börjar lukta as. Måste slita upp mig ur sängen i tid och göra nå vettigt. Promenera eller göra lite ams-saker och allmänt vända tillbaka dygnsrutenen. Lättare sagt än gjort kan jag lova.


Imorse gick de inge vidare att stiga upp. Jag hade tänkt vara duktig å fara på morgonsimmet. Jå tjena. :P sov som en klocka

Av mizzsunshine - 5 oktober 2009 15:57

Måndag idag. Steg upp tidigt och mötte dagen med ett leende.

Hade ställt två väckarklockor imorse. En 5.30 för att jag skulle få känna att ja, jag har tid å somna om. och mycke riktigt, jag somnade om och mys.sov till strax innan den andra klockan skulle ringa kl 8.


Gjorde bort att ringa samtalet jag skulle göra och sedan startade jag datorn och kikade runt. Pratade med Anna på msn och bestämde en tid när vi skulle fara till stan och kika läget :) hittade lite saker faktiskt, det brukar ja inte göra.


Nu sitter jag bara här och videosamtalar med lillis :P Funderar om man skulle gjort nå middag, i normal tid. :P Börjar känna mig lite småhungrig faktiskt. Tror jag ska steka upp nå palt bara. gott gott. Fast det är ännu godare med hemmagjord palt.. Yammi. 


Mami! jag vill ha palt :/

 

det var väl allt för nu..


Av mizzsunshine - 4 oktober 2009 17:26

Måste bara få berätta en grej som hände igår.

Min kära lillasyster var online på msn så tänkte att jag "ringer" henne. videosamtal via msn. Så jag ringde och sen fortsatte jag prata med resten av folket på msn och glömde totalt bort samtalet. Hon hade svarat, antagligen sett att jag stirrade koncentrerat på skärmen och mitt i allt hörjag hon säger: Vad gör du?. Jag FLÖG upp kan jag garanterat säga. Min min var obetalbar och jag hade gärnat velat se den. Hehe.


Nu har jag tagit fram data-musen så kan sitta helt bakåtlutad i soffan och ha datorn på vardagsrumsbordet, bara må gott. Underbart. Nu är bara kruxet att se vad det egentligen står på skärmen. :P vane sak skulle jag tro. Nästa steg blir väl trådlöst tagentbord + mus :P Det hade vari nått.


Håller på med maten, det blir köttbullar och kokt+stekt potatis. mm mm. Hoppas jag får i mig nått. känns inte alls så sugen på mat överhuvetaget, inte ens på godis. :( blundade när jag gick förbi godishyllorna på konsum tidigareidag. :P Har nå jätte knas med magen, känns som att den typ stannar upp och mårrar ibland bara. Inte som det borde vara. Var och socialade ner en vän tidigare men va tvungen å fara hem :/ mår skitdåligt vissa stunden och just nu är en sådan stund, tyvär.



Av mizzsunshine - 3 oktober 2009 20:14

Lördag idag alltså. känns som att jag inte har gjort så mycke vettigt och helgen är snart slut.


i går köpte jag en bokhylla på jysk. Personligen tycker jag den är jätte fin. Försöker som jag tidigare nämnt att byta lite färgstil i lägenheten och att då köpa en vitbokhylla istället för att ha den jag hade förut som är träfärgad känns som en bra början. Såg en svart soffa som jag jätte gärna skulle vilja ha också, men kan ju inte köpa allt nytt på en enda gång. Jag listade ut hur man byggde ihop lådorna (duktiga jag) men sen var det stopp. Tur Anna kom förbi efter ett tag och hjälpte mig. Med två kloka huvuden och halvdåligt tålamod båda två så gick det bra tillstlut. Hade mublerat om lite i lägenheten, just med bokhyllan, soffan, bordet och tvn. men det kändes jätte dumt så mublerade tillbaka sen när hyllan var ihop skruvad. Satte sen tillbaka prydnads sakerna där dom skulle vara så det ser fint ut :) Efter en lång dag tog jag en snabbdusch och la mig sen. Hur skönt som helst. Orkade inte blogga igår, satt och funderade på det men släppte tanken och slog av datorn istället.


 Varje dag ska man göra något som man kan känna sig nöjd med.


Det har jag även gjort idag. Har städat och håller nu på att tvätta nya sängkläder och lite annat. Det kommer bli hur skönt som helst att gå och lägga sig sen, ren och lägenheten är ren, sängkläderna är nya och nytvättade. mmyys. Nu fattas det däremot en andra hälft bara. ;) ne skojade bara. Jag trivs som singel och det tänker jag fortsätta vara tills han med stort H dyker upp. Mr right alltså.


Har däremot varken diskat eller ätit middag idag, mindre bra. Kanske blir å göra nå kring klockan 22 när tvätten är klar och jag har hämtat den. Är inte direkt hungrig ännu så får se. :) Om jag inte hittar på något annat spännande att göra. Det man aldrig. ;)


Jag kom på den smarta iden att jag kunde ta fram mitt extra tagentbord och koppla in de e i min bärbara dator. Då kan jag luta mig tillbaka i soffan och ändå skriva. Skulle bara haft en data-mus också. hade varit ganska slött egentligen. Har iof en men ids inte ta fram den, än. hehe.


Nå nu hade jag inte så mycket annat att delge mig utav.

släng in nån kommentar vettja. ;P Kul att läsa.

Av mizzsunshine - 2 oktober 2009 08:00

Ja, se på fan. Ådi kan vara uppe tidigt ibland. Är lite nervös inför den här dagen och vet inte riktigt hur jag ska hitta tid till att gör allt som jag har tänkt. Nå det går nog bra när man är mitt i stressen. :-) Har iallfall slitit mig upp ur sängen. 20 min före väckar klockan ringde. Den plingade precis nyss. Kl är ju 8.00 prix!


Nä ska gå å göra nå frukost och kanske duscha för att göra sig klar att möta dagen med ett leende.


Puss.på.fredag lillis!! <<33

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards