Alla inlägg under december 2010

Av mizzsunshine - 20 december 2010 21:16


Har varit tur och retur till Piteå med mami idag, socialat och handla julklappar, hämta lite grejer hemifrån mig och det var smådåligt väder på hemvägen. Tur att jag inte orkade köra ;P la la la


Tröttast just nu och känner mig inte alls pigg på att göra ytterligare en rallardag imorgon, i och för sig bara till arvidsjaur. Menvafan! :)

Det är bara le å se glad ut!


När vi äter middag här, sitter jag oftast närmast fönstret. Dumbo är helt otrolig, han satt sig i fönstret naturligtvis men försökte verkligen sträcka sig efter min mat, följde med blicken hela tiden och jag kände mig rätt så ut tittad. Han missade inte en rörelse jag tog överhuvudtaget. Söt <3




Av mizzsunshine - 19 december 2010 20:13

Vaknade imorse i lugn och ro, drack kaffe och så mitt i allt ringer Lillis till mammas mobil (eftersom att min egen ligger på ljudlös brevid kudden) och vill att jag ska följa med till piteå. Snabba ryck, sagt och gjort hoppar jag i stort sett bara i kläderna äter nånting som man kan kalla för frukost och så iväg. Dom skulle med mixi till Veterinären i öjebyn och behövde vägvisare.


Allt för min syster <3


 


Kom hem snart <3

Av mizzsunshine - 18 december 2010 20:44

Igår fick vi Jullov! Naajs. Avslutades med Fika, spel & aula. Det känns däremot tråkigt att några i klassen slutade sin utbildning nu och därmed inte kommer finnas där nästa termin. Lycka till "gamlingarna" :)


Igår kväll blev det färd till Arvidsjaur, i snöovädret.

Trött i rötterna somnar jag relativt tidigt ändå.


När jag då vaknade idag fick jag höra att jag har gjort natt skift hos SveaSkog AB, tog några sekunder innan jag tog in och uppfattade vad det betydde. Sakta gick det upp ett ljus och kan inte förstå hur de gick till ;)


Har varit på bio med Lillis & hennes mor och sett Harry Potter & Dödsrelikerna Del 1. Jag och förmodligen en hel del andra hoppa till vissa gånger. Jag tycker fan inte om ormar varelse det är i Real life eller film!


På måndag blir det Piteå över dagen, julklapps inköp bland annat och hoppas att det inte är snöstorm just då!


Efter julfirandet blir det att åka till kirunafolket och umgås med dom på nyår, kommer bli hur kul som helst! :)


Hmm imorgon ska vi flänga runt en massa på samhället, tror jag.


Då hörs vi.

Av mizzsunshine - 16 december 2010 06:14

Det närmar sig fredag med stor steg, dock känns det himla segt och nu när jag vaknade var jag inte det minsta lika piggelin som igår morse :P Inte ens kaffet känns hjälpa, det ser grått och trist ute, -1.6 grader - blåser! Det ser inte speciellt lockande ut faktiskt. Huva


Det blir film, bok inlämning, kolla blodtrycket på skolan idag. sedan hemma blir det antingen städa å tvätta, vore en awesome ide om jag ska fara till Arvidsjaur på fredag kväll ;), annars blire film.  


Känner mig smått friskare faktiskt ändå om jag känner efter..


      


Saknar Nova & Dumbo massvis!

Av mizzsunshine - 15 december 2010 06:10


Tycker det nästan skönt att ha tid på sig på morgonen att inte göra nånting :) Att ha tid på sig att dricka kaffe i lugn och ro xD Att göra sig klar utan att behöva stressa ihjäl sig och glömma hälften.


Både igår och idag var sådana där dagar när man absolut inte vill kliva upp ur sängen. För att det är varmt, för att man ligger så himla skönt, för att trots att radion är på, med svagt ljud så kan jag somna om hur lätt som helst! För att man kan hitta på miljontals anledningar till att inte kliva upp.



Jag vet! :P Jag är inte riktigt klok 


Vid närmare eftertanke, vem fan skrämde upp mig? :)

Varför ställde jag klockan så himla tidigt,

jag är inte trött för fem öre, men ändå. vad tänkte jag?




Av mizzsunshine - 14 december 2010 15:18

Vad dagarna här går sakta, kan möjligtvisbero på att man går ner i varv med längtan mot jullovet! Någonting är det då. Jag vet inte.


Idag har vi haft en heldag med HLR på skolan. Visst har man ju gjort det förut, men de e aldrig fel med uppdatering och repetering!

Mycket intressant och betydelsefullt.


Såg även en liten film om hur brand kan utveckla sig och skillnaden mellan stängt utrymme och en dörr som öppnas. Det leder mig in på speciellt ett minne av när jag och mamma förut bodde i Öjebyn. Vi kom hem, det fanns rök i tapphuset, ingen visste vart det kom ifrån och när vi öppnar våran ytterdörr väller det ut rök, om jag inte minns fel. Shit! Det brann inte just då men det hade tydligen gjort det. Det var en Glas vas som hade stått ivägen för solen och det hade gjort att gardinen börjat brinna men släckts av sig själv. Jisses! Nå mer detaljerat behöv jag inte berätta.


Gått mycket lite snus idag, jag klagar absolut inte! Det är ju bra i sig, fast anledningen till det är att det gör massa ont under läppen. :(


Jag behöver skärpa mig å ta nå bilder snart, så ni får något annat än bara bild lösa inlägg.. Fy på mej!


Onsdag - torsdag - fredag kvar sen äre lov. Nedräkning!!

Av mizzsunshine - 14 december 2010 07:31

ÅÅh ville verkligen inte lämna kudden imorse. de va så mysigt!


-23 grader kallt UTE och det känns som att godissuget inte kan sjå sig till i eftermiddag! Hur ska jag lösa det, utan att frysa ihjäl? :)


Nej, bara fixa sig klart och äta frukost innan jag beger mig mot skolan.

Av mizzsunshine - 12 december 2010 21:47


Kan man bli nå annat än less såna här gånger. För rastlös för att sitta still, men för ansträngande å göra nått, inte trött för fem öre! Varit i stillhet mer eller mindre hela helgen, sett film och pluggat är väl som det enda jag har gjort, klättar snart på väggarna. jises vad jobbigt det är!


Tur min mami va snäll å skickade halstabletter, yam..


Nä, ska ringa å terra någon sen blire väl sängen likförbannat :)

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards