Alla inlägg under maj 2016

Av mizzsunshine - 13 maj 2016 20:03

Idag har vi besikta pärlen. UTAN ANMÄRKNING !! Så underbart!!

Tova har fått sitt tre månader vaccin, stackarn. Hon var super duktig grät/skrek bara lite just r hon fick sprutorna. Sen efteråt har hon mest sovit. Väldigt sliten och medtagen tjej. Strax ska vi ska henne så att hon får äta ordentligt sen hoppas vi att hon fortsätter sova hela natten.. Lillgumman <3

Puss på fredag




Av mizzsunshine - 12 maj 2016 09:12

Japp dagarna bara försvinner och det känns oftast som att jag inte får någonting vettigt gjort! 


Igår var jag på mamma-träff. Lite konstigt i och med att det var första gången men nu efter att det är gjort så kan det ju bara kännas bättre, näär man har träffat folket förut. Det känns lite sådär att fara å träffa helt okänt folk även om man har ett samtalsämne - bebisar. men som sagt, det kan ju bara bli bättre nu.

Dessutom är det ju trevligt att göra nå vettigt, träffa folk och inte bara vara hemma jämt och ständigt :)  


Tova var grinig just när vi kom dit men sen insåg hon att hon var trött, somnade och sov hela tiden :) 


Idag ska vi mest bara vara hemma och känna lugnet, jag tänkte försöka få lite sol på mig om det känns tillräckligt varmt efter lunch och Tova känner för att sova ute hon med.


Satt precis och läste att för nått år sedan var jag toksugen på snus.. Måste ju bara skriva nu då att jag har fortfarande INTE börjat om och det känns hur bra som helst!! :)  4½ år nu ungefär and still cgoing strong.

Ja klart att suget finns där ibland, nu väldigt sällan ändå.  När man står i kön på Ica och kikar runt så finns ju snuskylen precis där! Men inte så att åh jag vill köpa.. Utan mer, åh jag klarar mig utan den där skiten! :D


Härom dagen sprang det förbi en fågel vars namn jag inte har en aning, hjälp!

Kommentera svaret om ni vet vad detta är för en lustigkurre. 

Bilden på tvären men de får ni leva med!

     


Puss å kram

Av mizzsunshine - 8 maj 2016 08:26

Japp, den 8:e varje månad är våran dag. Som bara fylls på eftersom och många många fler ska det bli. <3


Denna gång 2 år och 2 månader tillsammans och just denna dag fick älskling ta sovmorgon.

Jag Tror! att Tova har sovit precis hela natten och jag fick väcka henne strax före 7 för att inta sin frukost.

Tur att jag vaknade själv en stund före. 


Det som är ännu bättre är att jag har sovit där uppe flera nätter, så vi alla har kunnat sova tillsammans i samma rum, faktiskt! och jag har sovit som en sten. Jätteskönt!! 


Nu sover Tova också en snärt så jag tog tag i att sätta mig vid datorn och skriva lite när jag fick egen tid.

Det händer ju inte allt för ofta :) 


Idag är planen att vi ska vara ute endel å kratta å kanske ta fram paveljongen ..

Hopppas, det är så mys att sitta där i! :) 


Vi får se vad det blir, det känns dock lite svårt att klä damen för utevistelse nu, vågar inte riktigt lita på att det är varmt nog i luften för att ha Tova sommarklädd men ändå vill jag inte pälsa på henne för mycket.


Hmm sist löste jag det med att ha på henne lite mer kläder men att låta wooksi påsen vara ganska öppen .. Svårt de där.  Däremot har jag märkt att det är bra att vi har en grå vagn istället för svart!!

Den blir inte lika varm fastän den står lite i solen. Underbart.


Ha en bra dag, det ska vi! :)


Puss och kram

Av mizzsunshine - 6 maj 2016 22:36

Japp, det blev Arvidsjaur över dagen för att gratta Åsa på hennes 22:a födelsedag.

Vi tog en del familje bilder.

Det är så sällan vi är alla syskon med respektive och syskonbarn på samma ställe - samtidigt :)

Puss och godnatt :D




Av mizzsunshine - 3 maj 2016 23:17

En bild säger mer än tusen ord
Jag älskar dig! <3

Av mizzsunshine - 3 maj 2016 23:16

Kanske lovar för mycket nu men det känns som att dom vakna nätterna och att äta på helt fel tid håller på att gå över.

Det är flera nätter nu som Tova har sovit egentligen hela natten förutom att hon har gnällt och knorrat flera ggr. Inatt bara en gång!! EN!!

Jag vaknade när jag fick morgon pussen av älskling, 6.30 och då sov ungen fortfarande!! Jag fick alltså väcka henne strax före 7 för att nu var det dags att äta.

Igårkväll matade jag henne tills hon slocknade. Lät farligt men hon fick sin vanliga mängd (ca 165ml) men skrek och skrek efteråt. Jaha, trött eller mer hungrig? Hon vägrade somna. Så då tänkte jag att jag testar med lite mer mat. Jajamän, de gick ner ca 40-50 ml till. Sen slocknade hon!!

Ikväll blandade jag 210ml. Med en lite längre paus i slutet så gick allting ner till slut. Helt galet men det är bara bra!

Magiskt!!

Gick ut och gick en promenad här ikväll, hon var trött och jag tänkte att hon somnar säkert strax bara hon kommer på att sluta skrika.. gick en bra stund så slutade hon iaf skrika. Men under hela timmen jag gick så var ögonen stora och inte alls trötta. Lilltjejen :)

nåja, jag fick en promenad i kvällssol och tjejen var lugn stor del av tiden. Win win :D

Imorgon siktar vi på föräldraträff och sedan känna lugnet resten av kvällen :)

Puss och kram

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards