Alla inlägg under juni 2016

Aj!

Av mizzsunshine - 17 juni 2016 22:55

Någon som har något tips??


Usch, nu sedan jag har varit och fått kroppen genom masserad så känner jag hur less jag är på att Alltid ha ont i nedre delen av ryggen. Vet lixom inte vad jag ska ta mig till för att det ska bli bättre.

För stunden funkar en varm vetekudde, men kan ju inte ha det såhär och somna på en varm vetekudde varje kväll resten av livet.

Så tips mottages gärna!

Puss på fredag

Av mizzsunshine - 15 juni 2016 20:14

Åsa fick förut en hälsning av vår älskade Farmor Nelly, att vi skulle vara rädda om denna lampan.

Den har varit hos min mamma sedan farmor dog och nu är den hemma hos mig. Diskad och lagad, med nytt vatten.

Den står tryggt uppe på vitrinskåpet där förhoppningsvis ingen kan riva ner den, någonsin.

Saknar dig, underbara Farmor <3

Av mizzsunshine - 14 juni 2016 21:15

Japp nu är renovering av övervåningen inledd.


Mogge har börjat öppna upp golvet där uppe och hittade snabbt läckan i avloppsröret. En megaspricka!

Inte alls konstigt att det har blivit väldigt blött där uppe! som då sedan har blött genom betongen och börjat droppa i taket i köket. Sedan droppet i taket upptäcktes har vi inte använt något vatten där uppe så doppet har slutat vilket innebär ju att det är inget som ligger och läker där uppe utan det är bara när man använder toaletten det blir katastrofalt! 


Som sagt, det är påbörjat och lär pågå ett tag..


Då vet ni.


  

Av mizzsunshine - 13 juni 2016 11:57

En bättre dag idag, trots att jag känner mig fail fortfarande! Varför måste jag vara så dålig? :( 

Åkte iväg och simmade på förmiddagen trots att jag verkligen inte hade lust!   


Har äntligen bokat dop och beställt inbjudningskorten! Så nu rör det på sig iallfall.   


Annars så hade jag väl inte så mycket att förtälja just nu. 

Jo just de - I onsdagskväll när det blåste sådär tokmycket, så blåste vår Paveljong bort/gick sönder. Skräp!

Mogge beställde en ny i helgen, inte likadan men ungefär. 

Av mizzsunshine - 11 juni 2016 20:07

Ett tag sen jag skrev insåg jag nyss.


Har hunnit spendera ett par dagar i Arvidsjaur, Tova har iprincip slutat snora och sådär. Super! 


Hade tok tråkigt här ikväll och kände att jag måste bara ta mig UT!

Så jag for å cykla en sväng. Hade dock cyklat längre om de inte hade varit så kallt..

Eller kallt var det inte men det blåste väldigt kallt på mina bara armar. Usch.

Hur som helst, 40 Minuter blev det iallafall.


Lärdom: Ta på bättre kläder nästa gång!


Jag är fortfarande lite rastlös och lättirriterad.

Skitjobbigt! Precis som att det är nå mens på gång, eller nått.


Får se vad kvällen bjuder på, sen är planen en tidig kväll för att jag ska upp me Tova imorgonbitti :D

Av mizzsunshine - 5 juni 2016 21:13

Idag har jag bytt ut dom flesta av Tova kläder i stl 56 och istället tagit fram Stl 62.

Herregud va tiden går snabbt. Hon växer så det knakar. Nu har hon vuxit ur 3 storlekar.

Vi åkte ut och grillade korv till lunch, på Mogges initiativ ! Jätteskönt att vara ute och göra nåt annat. Bara lämna allt som behövs göras hemma och bege sig iväg. Tova fick äta sin första måltid utomhus. Det gick superfint! :)

Nu ikväll har vi städat, eller jag har gjort min del. Får se om Mogge gör klart sin del ikväll eller om det blir imorgon.

Puss

Av mizzsunshine - 3 juni 2016 19:49

Imorse hade vi tid på BVC. Tösen väger 6045g, är 62.4cm lång Stora tjejen våran   


Däremot har hon blivit attakerad av vad vi tror är förkylning. Snorar, hostar och verkar allmänt hängig och sover gärna. Dock inte märkbar feber vad vi vet ännu, så vi får se vart detta leder.


Hur som helst så är hon sötast! Gav henne hennes leksak Giraffen "Sofie"

Satte hennes händer till rätta och sen stirrade hon på Sofie, som att vad är detta för nån pryl!

Men samtidigt så log hon ändå ibland så det kan inte ha varit så hemskt.


 


Puss på fredag

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards