Alla inlägg under november 2016

Av mizzsunshine - 8 november 2016 14:20

Paketet som jag hade beställt från Lekmer.se - en lära-gå-hjälm och ett tält till Tova - har varit på vift länge nu och igår fick jag kontakt med posten och dom på lekmer. Paketet är skickat men posten kan inte se vart det har fastnat nånstans och från Lekmer fick jag idag höra att de varor jag hade beställt inte finns i lager och dom undrade om det fanns något annat som jag vill ha istället..

Eh nej! Hur det nu blir med återbetalning får jag väl se.. Hoppas att det löser sig! 


Såg dock att exakt samma varor finns att beställa på en annan hemsida så det ska vi nog ta och göra!

Hoppas dock att inte posten slarvar bort det paketet också! 


Jag blir så besviken när det händer sånt här. Det är sånt som händer, ja tydligen men det är så jävla trist!

När man beställer grejer så vill man ju helst ha dom nyss! Inte höra såna här besked .. Nåja.. 


Dagen fortsätter väl ändå.


Den började dock onödigt tidigt, sisådär kl 5 :( Tösen vägrade somna om och där vid 6 tiden när Mogge skulle upp var det ju ändå som ingen ide att försöka få henne att somna igen. Förmiddagsvilan blev mycket tidigare än vanligt så hon behövde sova en snärt efter lunch också. Så då tog jag en promenad så fick hon sova i vagnen :) Det var riktigt härligt omän jag måste lära mig att klä mig Liiite bättre :D



Aw!

Av mizzsunshine - 7 november 2016 20:23

Måndag idag och har spenderat dagen med min far. Skjutsat runt honom lite överallt här i stan.

På ögonmottagningen, fiskeaffärer, biltvätt m.m Medans min mamma hade egentid med Tova :D


Har sorterat lite Majakläder och märkt, väntar på att tvättmaskinen ska bli klar med en omgång. 

strax ska väl jag ta å chilla lite, först bara ta hand om röran i köket .. 


Tur jag är världens bästa sambo, just idag. :) 


Har städat mannens databord och naturligtvis satt dit lite av min prägel :)

Jag blev helt enkelt less på de tappra försöken han har gjort att skapa lite ordning :)

Förevigar stunden med en bild så blir det tydligt och vi får se hur länge det håller :D 


 

Av mizzsunshine - 6 november 2016 22:30

En helg i roadtripens tecken :) 


I fredags åkte vi till Arvidsjaur och tillbringade dagen och kvällen där tillsammans med Mamma och Thomas. 


På lördagen så åkte vi till Sorsele, först till Risnäs och träffade Janne och Tina.

Tova blev riktigt nyfiken på hundarna Ida och Sune :D


Sen åkte vi vidare mot Stensund och hälsade på hos Mogges Andra bror Roger, han hjälpte Roger med nå grejs. Tova busade med sina kusiner Moa, Lilly och Alex. Sötungar! :) Efter middagen rörde vi oss tillbaka till Arvidsjaur där Tova åt sin kvällsvälling sen åkte vi hemåt. Det gick super bra att bara gå upp och lägga tösen i sängen,

hon fortsatte bara att sova. Allt gick bra även om det blev lite hit å dit med hennes sömn/mat tider men men :) 


Idag har vi chillat, handlat och städat. Nu sover Tova och jag har haft egentid med ljus och läst bok medan Mogge har ökat på sina dator timmar en del idag.  Nu ska han inte tillbaka till Gällivare på ett tag.

Det känns bra att ha honom hemmavid på kvällarna. 


 

<3

Av mizzsunshine - 3 november 2016 22:37

Av mizzsunshine - 1 november 2016 19:58

Började dagen med att vara iväg på lab och ta prover. Det visade sig ligga på 6.2 vilket är precis över gränsen ... :( hur fan då? Tycker ju att jag sköter mig med lchf, hur kan då mitt faste-värde vara sådär?

Sen kom Angelica och flickorna förbi och tillbringade eftermiddagen här med oss. Alltid lika trevligt :D

Efter middagen var Tova så trött att hon tillslut somnade i min famn, i soffan. Åh! Lilla go <3

Nu ikväll har hon lite svårt att komma till ro och sova..

Nu hamnade hon splatt på mage så nu kanske hon sover bättre.

Jag har bakat kladdkaka som jag tänkte mumsa på ikväll.

Förlåt dålig bild, men de va så mysigt att jag var tvungen att föreviga det :)

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards