Alla inlägg under december 2016

Av mizzsunshine - 11 december 2016 19:45


Trevlig tredje Advent på er :D


 

Av mizzsunshine - 9 december 2016 19:18


Ojo vad det händer saker med Tova nu.  


Förutom att hon sovit kasst och dåligt och usch!! Hela veckan för att tand nr 9 är påväg .. 


Så har hon lärt sig


  • Klappa händerna
  • Säger Mam-mam ganska tydligt ändå! :D
  • Att slita i blöjan vid blöjbyten. Puh :(

Håller på att lära sig


  • Att stå utan stöd, utan att hålla i sig i något
  • Stå utmed och gå med lära-gå-vagnen
  • Att sätta sig ner frivilligt
  • Att hålla i ens händer och våga ta ett par stapplande steg

Stolt Ja! :D Älskade unge


Puss på fredag 




<3

Av mizzsunshine - 8 december 2016 23:00


2 år och 9 månader tillsammans med dig och jag ser fram emot alla kommande månader och år! 


Jag älskar dig mest av allt. Alltid  


 

Av mizzsunshine - 7 december 2016 21:45

Uuuh, så trött imorse!! Kände inte alls för att göra någonting vettigt under heela dagen..


Men samtidigt så tänkte jag att varför ska jag bara sitta hemma å va trött?! Så bestämde mig för att ändå åka och träffa f.d arbetskollegorna .. Det var riktigt trevligt och Tova fick en superfin vit/glittrig kofta. :D 


Dagen gick undan och Mogge fick iordning sakerna som behövde göras på Toyotan inför besiktning imorgon. 


Innan det var dags för kvällsmat och nattning så stod Tova helt plötsligt och höll i sig i gåvagnen ..

Lite förvånad eftersom hon inte riktigt gillar att den inte står helt stilla ..  

Såå söt! När hon kramphöll fast i den och den gled iväg så att hon bara var tvungen att följa med ett par steg, för att inte ramla rakt ner .. Hhihi! Synd att jag inte hann filma. 


Tova slocknade på två sec ikväll .. Men tyvärr så lär hon väl vakna igen senare och tjorva ett bra tag :( 


Trötta föräldrar .. Jag tycker så synd om Mogge som inte får sova iordning på nätterna när han ska jobba. 

Av mizzsunshine - 5 december 2016 14:20

 .. Natten blev väl si sådär.

Hon åt en inte helt hel välling vid 23.30 men somnade ändå inte om ordentligt förän efter 1 ..

Vid 5 tiden satt hon då och lekte i sängen..

Puh, somnade om ändå fort sen vaknade jag 7.30 och då vet jag inte exakt hur länge hon hade varit vaken?  :) 


Är helt färdig i huvudet. En sån dag .. 


Inte rosig om kinderna men fortsatt väldigt gnällig och inte alls lätt att ha att göra med just nu.

Vill inte riktigt äta, gnäller mest och om jag ställer mig upp och går iväg rasar hennes värld.


Trött - framförallt annat, trött.



Vi var ute och skottade snö här mitt på dagen, hon är fortsatt skeptisk mot snön och satt mest still på rumpan och skrattade när jag gick förbi med massa snö.  Glad unge :) 


Jag lyckades hålla henne vaken till 13.50 .. Sista minutrarna skrek hon och blev så varm att jag var tvungen att öppna ytterdörren tills hon hade lugnat ner sig så pass att jag kunde bädda ner henne och ut med vagnen på bron..


Innan jag var färdig med det då sov hon, stackarn.  Inte alls riktigt kry ännu .. Huva 


Tanken var att jag skulle fixa mat tills mannen slutar men just nu vill jag bara lägga mig i soffan och blunda .. 

Av mizzsunshine - 4 december 2016 20:50

Puh. Vilken dag .. allra helst kvällen..

Lugn förmiddag med familjen Åman på besök, sen åkte vi hemåt och tösen somnade direkt, men skrek och gnällde hela vägen från långträsk. Puh!

Kvällen gick smärtfritt med bad och tvmys.

Vällingen gick mer med en virvel, borstade tänder och kan ev tänka mig att tand nr 9 & 10 är på ingång.

Därav allt gnäll, feber m.m under helgen.

Sen blev det kaos!! Skulle ge Alvedon, satt i halsen, hostar sen kaskad kräks 2-3 ggr. ÖVERALLT!!

Ja in i duschen igen, på med pyjamas sen isäng. Hon somnade på två sekunder stackars tjejen.

Gissar att hon vill äta lite mer senare.. när magen blev tok tom.

Tagit hand om tvätten, sanerat skötbordet och runt om. Puh.

Långa djupa andetag och massor med papper..

Nu är mogge iaf påväg hem från Sorsele.

Jag sitter och ser serie men kan inte riktigt slappna av när jag är lite uppe i varv ännu.

Trevlig andra advent

Av mizzsunshine - 3 december 2016 21:28

.. Arvidsjaur igen idag, när tösen är fortsatt jätte gnällig, rosig om kinderna, små febrig ..

Åh lyckan i hennes ögon när hon såg mig. Leendet spred sig över hela ansiktet. Jag fick till och med en två pussar. Alt försökte hon äta upp mig.

24 timmar var jag utan dig, nu är jag hel igen. <3

Skönt att jag fick vara lite ensam och sov ruskigt gott hela natten!

Men Oh så härligt att ha dig i närheten igen.

Älskar dig, ungen min.

Imorgon får vi pussas å kramas med pappan igen <3

Av mizzsunshine - 2 december 2016 19:15

Japp, hur det än må låta så är det så..


Det är med blandade känslor jag åkte hem från Arvidsjaur idag.

Det kändes hela tiden (och gör det fortfarande) som att jag "glömde" nånting när jag åkte.


Som att något fattas ..  Älskade unge så jag saknar dig!! 

Det är alltid så naturligt att hon är med mig. mycket tomt utan .. 


Och Mogge har åkt till sorsele över helgen .. Så all alone..


Som sagt, mycket blandade känslor, jättehärligt att vara helt ensam hemma.. men ja .. skrämmande samtidigt.

Totalt ovant att inte ha Lillan här. usch. eller sambon ..


Nåja, ska försöka att känna lugnet och njuta av tillvaron :)

Har fixat en kladdkaka som ligger ute på kylning, ser just nu ett avsnitt av The 100 på tv4play .. sen får vi se.

Antingen blir det ljus - soffan - serie .. eller så sitter jag kvar här vid datorn och ser nå mer på 4play ..


Puss på fredag 


Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards