Alla inlägg under april 2018

Av mizzsunshine - 10 april 2018 20:57

Dagen började redan vid 3.15..Tova vaknade 4.. Jag lyckades få en halvtimmes sömn till lite senare innan dagen sparkade igång på riktigt.

Faderskaps erkännande, in på Norrland bil och dokumentera skadorna efter räven den luven. Hem och vila en snärt med den lilla mannen i mitt liv. Hämta tösen på dagis.

Sen en kaos eftermiddag hemmavid.

Jag är så trött, känns som att jag inte räcker till som mamma och människa just nu. Det är tungt.

Nu morotstårta och serie en stund innan det är dags att försöka få nå sömn.

Av mizzsunshine - 9 april 2018 21:18

Första dagen ensam hemma med båda barnen, jag var rätt så orolig över hur det skulle gå. Framför allt på morgonen.. Men jag må säga att det gick hyfsat bra. Vi kom oss inte ut och jag orkade inte ta mig tid att baka den där morotstårtan jag har suktat efter ett par dagar nu.. Men.. Vi tog oss igenom dagen.

Förmiddagen var lite turbulent men med lite vila efter lunch så hade vi lite ny energi för eftermiddagen. Dessutom kom Thomas förbi med bulla när vi hade vaknat. Yay.

Efter middag så tog vi en dusch jag och Tova.

Först vill hon inte in men när hon väl är inne så vill hon inte ut ens. Sötunge.

Sedan bytte vi och Lucas fick duscha med mig istället och han tyckte mer om det än när.

Vi har badat honom tidigare.

Tova sover, Lucas sover gott här bredvid, vi ligger båda här med telefonerna och låter serien tuffa på i bakgrunden haha.

Jag har en positiv känsla inombords.

Idag har Tova inte behövt hörnet någon gång alls. Yay!

Imorgon är en ny prövning när vi ska passa tre tider inom loppet av en och en halv timme. Lämna Tova på dagis (efter ett fyra veckors uppehåll), lämna in bilen tvärt för skade koll (efter räven vi körde på under påsklördagens kvällen), skriva faderskaps papperna.. Spännande. Tur att Mogge är med iallafall.

Ha en bra kväll

Av mizzsunshine - 8 april 2018 21:17

Jag har tänt ljus, ligger i soffan och har äntligen fått Lucas lugn på bröstet.

Försöker samla energi men det är svårt.

Idag har varit ytterligare en jätte jobbig dag och jag fasar nästan inför imorgon när jag är ensam med dem båda hela dagen.

Jag försöker intala mig själv att det är helt okej att vi inte tar oss ut genom dörren på hela dagen.. Men jag ska verkligen försöka ta oss ut, på gården iallafall, en liten liten stund.

Önska mig lycka till imorgon!

Av mizzsunshine - 8 april 2018 16:13

Av mizzsunshine - 7 april 2018 19:21

Alltså vilken dag :(

Min plan. Vi åker till nimbys så Tova får busa och åka kana och ha riktigt roligt. Vi äter lunch där, fortsätter leka så länge hon orkat sen får hon sova en sväng i bilen efteråt.

Verkligheten.. Vi åkte dit, hon lekte och busade, vägrade pausa för lunch vilket resulterade i att hon skrek och skrek tills vi istället åkte därifrån, skrek och skrek i bilen tills hon somnade. Då var vi ungefär vid vallsberget. :(

Mogge lämnade av mig och Lucas hemma sen for han och körde så hon fick fortsätta sova.

Dom kom hem, sen åkte vi och handlade.. Det gick hyfsat smärtfritt.

Det blev ett hörn när vi kom hem. För att hon vägrade sluta pilla i lördagsgodis asken hon skulle få äta efter middagen..

Sen allt lugnt. Tills precis innan hon ska äta kvällsfika. Då blev det ett hörn till. Och det tog väldigt länge innan hon lugnade ner sig.

Nu ligger hon tyst i sängen och jag har världens huvudvärk och tårarna lurar bakom ögonen hela tiden.

Tanken var att jag skulle baka en morotstårta och äta på ikväll men jag har inte ens hunnit det och nu är det liten idé att börja göra den.

All energi är slut och jag bara orkar inte mera

Av mizzsunshine - 6 april 2018 21:03

Ja vad ska man ganska.

Mitt mående svajar hyfsat mycke dessa dagar.

Såklart är alla strider med Tova en stor del, dels vissa kvällar verkar inte Lucas bli nöjd på den mjölk jag ger han så då måste jag antingen låta han sitta fast på mig (hur länge då?) eller ge han en flaska.. Jag vet att mjölkproduktionen hänger ihop med hur jag mår. Jag blöder fortfarande av och till och det gör mitt humör och allmäntillstånd ännu sämre.

En annan stor del är allt allmänt. Det har varit mycket sista tiden. Med nytillskottet och Tova har varit hos mormor mycket eller så har mormor varit här, vilket vi är mycket tacksamma över. Mycke körande hit och dit. Mogge har varit ledig och nu börjat om att jobba igen.

Nu på måndag startar vardagen igång på allvar.. Jag ska vara ensam med båda barnen hela dagen sen på tisdag börjar Tova om på dagis.

Bara den nya vardagen känns svår att pussla ihop för att det ska passa alla.

Av mizzsunshine - 6 april 2018 19:56

Ja älskade unge.

Två års trotsen skall du gå igenom nu och vi ska lära oss hur vi på bästa sätt kan hjälpa dig igenom den.

Morgonen startade på ett kaos sätt med bråk och skrik från alla håll. Jag är inte stolt över hur arg jag blir, så snabbt. Men jag försöker bättra mig varje gång.

Jag testade att börja med Time Out - hörnet. Första ggn blev det skrik och bråk även från min sida så det blev inte så bra. Men andra gången gick bättre och det känns som att även Tova greppade att det löns inte att skrika och bråka.

Gör man något fel så blir det konsekvenser av det. Då får man sitta i hörnet tills man har lugnat ner sig. Punkt!

Tredje ggn vi tog till hörnet idag gick det riktigt bra!

Jag har en helt annan känsla inombords nu än första ggn och det är stärkande.

Vi testade ingen välling ikväll, det blev vatten och en macka.. Utan bråk oj så skönt!

Älskade unge, vi älskar dig.

Av mizzsunshine - 3 april 2018 18:42

Japp Bvc idag med Lucas, han går upp fint i vikt och har passerat födelsevikten.

Har en inbokad läkartid med honom nästa vecka. Tre veckors kollen.

Vi kollade även blodvärdet på mig och det ser riktigt bra ut nu! Normalt ska det ligga på 116 (enligt bvc)  och just nu ligger det på mig 113/114 så det verkar ju lovande.

Då kanske jag inte heller behöver äta järntabletter resten av livet hehe.

Det känns riktigt bra. Då kanske jag vågar släppa iväg mogge på jobb imorgon och

att jag "vågar stå på egna ben igen", så att säga.

Har även köpt en burk med kosttillskott så jag får i mig mer B vitamin.

Det skulle visst vara bra för både naglar, hår och trötthet.

Idag har vi även kört en städning här hemma och det känns bra, orkade till och med dammtorka ett utav spegel skåpen inne på toan. Vet inte när jag gjorde det senast. Puh. Fy på mig. :)

Så nu resten av kvällen blir det tv mys

Imorgon åker jag nog tillbaka till Arvidsjaur. Saknaden efter min lilla, stora tjej är helt galen.

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards