Alla inlägg under november 2015

Av mizzsunshine - 16 november 2015 09:40

Japp startade måndag morgon med att inte kunna somna om när mannen hade stigit upp.

Låg kvar ett tag ändå och läste ut boken. Bra start på dagen.


Startade Mogges dator för att blogga därifrån, hade massor i huvudet som jag tänkt skriva men nu är det som borta, blev tvärtrött känner jag. Läskigt när det kommer sådär från ingenstans. Ändå nu under helgen har jag varit ganska lite trött motför tidigare. Jag tänkte att dom här tillskotten jag har börjat äta, kanske ändå hjälper litegrann. Vem vet.


Beställde hem lite kläder från bonprix nyss, magen växer så de knakar :P 


En lugn dag idag, ska snart ta tag i att göra matlådorna tills idag och imorgon.

Så behöver jag inte tänka på det senare idag och imorgon då finns de ingen tid.

Av mizzsunshine - 15 november 2015 19:44

Vi har beställt spjälsäng och skötbord idag. Än är det bara början på listan av alla saker som behövs. Men känns bra att dom stora sakerna är på ingång :) Jag vann en budgivning ikväll på ett par barnsaker. Täcke, kudde, några sängkläder. Ska hämtas imorgon. Sweet!

Längtar tills vi kan börja ställa iordning, inreda, fixa mer kläder eftersom, tvätta upp kläder. M.m Allt tar sin tid.

Är bara i v 25 (24+4) ännu, än är det bra länge kvar :)

Endel dagar känner jag mig så obeskrivligt lycklig.
Idag är en sådan dag.

Jag älskar dig, min M

Av mizzsunshine - 14 november 2015 15:39

En sån tråkig dag hittils. Blä! Känner mig på superdåligt humör och less. Hade lite energi men den har spenderats på att göra ingeintng, helt värdelöst, verkligen på alla sätt. 


Mannen har suttit vid datorn mestadels hela dagen. Fram tills nyss när han la sig bredvid mig i soffan,

och somnade handlöst. Kul! Jag vet inte vilket som var tråkigare. Snart dags att fixa mat,

men kände ingen lust till de heller. 


Vi fick våran 3i1 barnvagn levererad i torsdags, så vi monterade ihop den då på kvällen när jag kom hem från jobbet. Idag satte vi fast isofix fästet i bilen, bara för att kolla hur och att det funkade.

Gick som smort! Bör kunna ordna en bild på vagnen någon dag när jag känner för det. 


Har även tagit tag i läs-ilet, boken som jag läser nu är Nr 25 "Ängel med dolda horn". Handlar om Tula.

Åh spännande :D Bör ju inte ta så många dagar att läsa ut den om jag bara ids.


Men som sagt, idag är en sån där dag som bara är tråkig :(

Känns som att denna dagen redan varat en evighet och att det är en evighet kvar tills den är slut. 



Av mizzsunshine - 10 november 2015 09:50

Ledig idag, ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet imorgon, känns som att det är dags. Blir så tokigt rastlös om jag är "ledig" för länge. Nu blir jag iof inte rastlös utan tycker det är ganska skönt att kunna lyssna på när kroppen säger till mig att jag ska sova en stund. dock är de jobbigt att behöva sova hela tiden.


Dagens plan idag är att bara känna lugnet säkert taktikvila litegrann innan middagen bör vara klar tills mannen kommer hem från jobbet. Han har köpt nå spel som släpptes inatt så jag har lovat att han ska få spela ostört ikväll för att jag och Nathalie ska å plaska lite :P 


Det var min dag ungefär.

Av mizzsunshine - 9 november 2015 22:00

Det blev inget jobb för mig i helgen, fixade helt enkelt inte att övermanna tröttheten. Känns surt men vad att göra. Hoppas att Barnmorskan hittar nå sänkta värden eller något man kan göra något åt, såhär trött orkar jag inte vara! Jag fick en tid nu på onsdag istället för den ordinarie som är nästa vecka.


Var till stan på förmiddagen, och gjorde några ärenden.


Till att börja med så hade jag tid hos en läkare som kikade på min cysta. Det blir ingen operation om jag inte för problem med den igen. Känns bra! Ser inte fram emot ärret han pratade om som blir på halsen efteråt. men vad att göra isåfall. Bara hoppas att den inte vätskefylls nå mer!


Sen åt jag lunch med hjärtat på stan, himla mysigt eftersom det är så sällan det händer på veckodagarna. Tror att det var andra gången under hela förhållandet. Dessutom är det 1 år och 8 månader igår

Efter det så lämnade jag in ett par papper på försäkringskassan, ansökan om havandeskapspenning.


När jag kom hem kände jag lugnet en stund, trötheten slog till och jag sov 2 ½ timme, till ljudet av regnet.

Det var himla skönt!


Det går riktigt trögt med läsningen nu, började exakt för ett år sedan och är bara på nr 24 ännu. Skärpning!


 

Av mizzsunshine - 5 november 2015 10:07

Trött och orkeslös - Ja! Det är verkligen inte kul att bara vilja sova hela tiden.

Det är lite läskigt, det var riktigt länge sedan jag känt så intensiv trötthet - orkeslöshet förut, vad jag kan minnas.

Är det Mini som tar all energi eller håller jag på att bli sjuk på riktigt?


Efter middagen funderar jag om jag skulle ha åkt till öjebyn och varit i varmvattnet, sen sitta i bastun ett tag. Usch så härligt! Har inte varit där på huvaligen länge. Fy på mig. Inte bra. Vi pratade om det här igår - att jag kanske borde åka. Det kan ju lätta för värken i ryggen åtminstone för en stund! Det kan ju iallfall inte bli sämre.


Såhär inför arbetshelg känns det inte alls så bra. Det är långa pass och jag hoppas att jag fixar det!

Imorgon har jag dessutom ett möte på förmiddagen innan arbetshelgen startar, kändes mindre lockande! Usch.

Hur ska detta gå?

Av mizzsunshine - 4 november 2015 23:14

En ledig dag idag, sov dåligt inatt. Eller jag sov gott men var vaken ett par timmar under natten, vilket känns mindre bra.

Träffade Anne och Emil på stan och käkade lunch, mycke trevligt. Synd det blir alldeles för sällan.

Trött som en gnu hela dagen. Men som de låter är det helt normalt. Tänker att jag borde ha dåliga värden men det hade jag då inte sist jag var till barnmorskan. Ont i ryggslutet också :/

Mogge pussa på magen tidigare ikväll, strax efter kom de "svar" från mini. Några buffar. Mysigt <3

Av mizzsunshine - 2 november 2015 20:19

Usch, mörkt redan när man kommer hem från jobbet efter dagpass. Inte skoj alls. Hade ju kunnat tända ljus och så men de orkade jag inte ens ikväll.

Myrkryp i benen, både igår kväll och redan nu känner jag av det. Usch!

Känner att 6 timmars sömn är alldeles för lite. Det fungerar nån natt men nu känner jag att jag behöver sova nån timme mer. Dagpasset imorgon också sen lite ledighet innan monsterhelg. Borde hinna sova ikapp lite innan dess.

Då vet ni

Presentation


This is me

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards